Kerékpáros Példamutató Országjárás KPO Blog 4. nap
Kerékpáros Példamutató Országjárás KPO Blog 4. nap
KPO BLOG: 4. NAP (2011. április 7., csütörtök)
Start: Szekszárd, 08:30
Állomások: Kalocsa, KiskőrösCél: Kecskemét
Tekeréssel töltött idő: 7 óra 35 perc
Megtett út: 124,9 km
Átlagsebesség: 18,1 km/óra
Maximális sebesség: 30,8 km/óra
Reggel még egyszer feltekertem a szekszárdi városháza melletti templomhoz, hogy legyen egy KPO-s fotó is.
És egy másik kötelező fotó Szekszárdon a Garay János szoborral, aki ugye Háry János, a magyar mondabeli mesehőst alakját kitalálta, 1843-ban, Az obsitos címmel.
Tolna felé a régi 6-os úton mentem, ami bár göröngyös, de bicajosoknak és traktorosoknak ideális!
Ez már Tolna város, és az egysávos kerékpárút! De legalább van!
Talán nem a legszebb, de a világ egyik legjobb kereszteződése! Ugyanis 20 km szembeszél után végre befordulhatttam oldalszélbe!
Megérkeztem a gerjeni kompkikötőhöz, bent állt a komp.
A Rév-büféhez mentem, épp jött ki egy csávó, hát megszólítottam:
- Szia, Kerékpáros Országjáró vagyok, segíts már, mikor indul a komp?
- Április 15-én indul a szezon - elvileg...
Na ugye, mivel ma április 7-ét írunk, ezért egyértelmű, hogy akadályba ütköztem: ráadásul a Dunába!
A csávó vázolta, hogy vagy visszamegyek Szekszárd felé, és ott lesz egy híd, de az nagy kerülő, vagy felfelé tekerek a gáton az Atomerőműig, de ott is kell utána egy nagyot kerülni, mert le van zárva a gát. Fejszámoltam, s 2-3 órás csúszást láttam magam előtt. Ezt látta rajtam a csávó is, ezért odabökte:
- De ha nem félsz a csónakban, akkor átviszlek én szívesen.
- Ó, hát a Pó folyó deltájában voltam a harcsa horgásztábor vezetője, dehogy félek!
- Akkor elugrok a motorért, és átviszlek, hogy haladjál!
- Király vagy, köszönöm!!!
Szóval a kaland csónakos átkeléssel folytatódott, itt elég széles a Duna, és a szél is fújt rendesen.
Oda kell átjutnia a KPO lónak és lovasának!
És már jön is a taxi!
Mostmár megnevezem: ő Jani, a HVCS tagja! (Helyi Vagány Csávó - a gyengébbek kedvéért)
A ló fekszik, nyugszik, irány a túlpart!
Szóval arra megyünk, én elöl a ladikban.
A lú fekszik, nyugszik.
- Köszönöm a sikeres átkelést, Jani!
- Örömmel, további szerencsés utat, FitFive Vándor!
(Janinak majd postán küldök egy FitFive könyvet, mert tényleg nagyon rendes volt!)
Mostmár a Duna-Tisza-közén vagyok, hurrá!
Hú, még jó, hogy ez az uszály nem korábban jött, nyomtunk összesen vagy 220 kilót, az már komoly lett volna a menethullámokban. Látod, így kell véletlenül jól időzíteni - ezt nevezik szerencsének.
Ez már Kalocsa, Szent Istvánnal.
Szintén Kalocsa és a Székesegyház.
Egy kis rónatűz.
Hát, azért a Kiskunságnak is megvan a maga szépsége!
Kiskőrös szülötte, Petőfi Sándor.
Ez pedig a nagy költő szülőháza. Figyeled, 5 szám alatt született!
Szóval akkor Petőfitfive! (Biztos nem haragszik, szerintem jó humora volt!
Uzsonnához ezt a kis tavat választottam.
Ekkora fát meg már régen láttam, nézd meg, mekkora előtte a bicajom, vagy mögötte az autó. Pff, nagyon nagy!!!
Kecskemét felé nagyon gagyi a bicajút, de legalább van és nem kell a kamionok között dikicselni!
Ez pedig már Kecskemét főtere, pá!!!