Kerékpáros Példamutató Országjárás - FitFive Marco bemutatkozása

Ki is FitFive Marco? Nem sztár és nem celeb - csak egy lelkes szakember, aki a Te sikeredért is dolgozik. Olvass róla bővebben itt!
FitFive Marco bemutatkozása, egészség és fitnesz szakember
Ezen az oldalon szeretnék bemutatkozni 3X5 interjú-kérdésre válaszolva.

 
Ha kíváncsi vagy az elmúlt 10 évem főbb eseményeire,
akkor klikkelj ide, és olvasd el ezt a weboldalt:
FitFive Marco, a kreatív rekreátor igaz történetére 2000 és 2010 között
34 archív fotóval illusztrált izgalmas és tanulságos történet
10 év kitartásról, tiszteletről és szeretetről
FitFive Marco a kreatív rekreátor



INTERJÚ 1.

Interjú FitFive Marco-val, a FitFive Egészség és Fitnesz Rendszer vezetőjével
Az Interneten sokféle egészséggel és fitnesszel foglalkozó weboldalon lehet találkozni a FitFive Rendszerrel.
De vajon ki áll a dolgok mögött, ki lehet FitFive Marco, aki magáról szerényen csak ennyit mond:
"FitFive Marco nem sztár és nem celeb. Csak egy lelkes szakember, aki a Te Sikeredért dolgozik."

Olvasd el az interjú-sorozatunkat, és sok dolog világossá válik számodra is!

-----------------------------------------

Ebben az interjúban a következő kérdésekre válaszol FitFive Marco:

1. Honnan származik a tudásod?
2. Mi a polgári foglalkozásod?
3. De én úgy hallottam, hogy sportoktató vagy!
4. Már úgy is hallottam rólad, hogy te vagy a kreatív rekreátor, ez mit jelent?
5. Mik a terveid a jövőre?
+1 - Melyek a legfontosabb értékek, amiket fontosnak tartasz?



1. Honnan származik a tudásod?
Az önfejlesztő emberek közé tartozom, akik a tudásokat nem egyetemi hallgatóként akarják megszerezni, hanem saját maguk térképezik fel a szakterületük minden zegzugát. Ennek az óriási előnye, hogy sosem az iskolai számonkérés miatt tanultam, hanem mindig élvezettel és szenvedéllyel foglalkoztam a témával. A másik nagy előny, hogy az általam továbbított tudás teljesen egyedi szerkezetben van összeállítva, a lehető legegyszerűbb használhatóságra törekedve.
Tapasztalataim igen széleskörűek: tucatnyi sportot gyakoroltam, sportkutatásokat végeztem, több száz tanítványommal konzultáltam, több száz könyvet, több ezer tanulmányt, cikket olvastam az egészséges életmódról, edzésmódszerekről. Írtam és kiadtam 5 könyvet, és online publikáltam több mint 500 cikket. Természetesen a mai napig nyomon követem a témát, hogy a lehető legfrissebb tudással rendelkezzek.


2. Mi a polgári foglalkozásod?
Több főiskolát kipróbáltam, tanultam építészetet, gépészetet, közgazdaságtant. Leginkább online marketinget szerettem volna tanulni, de akkoriban Magyarországon még nem volt ilyen képzés, a külföldi egyetemek pedig nagyon drágák voltak.
De tudtam, hogy az Internet a jövő, ezért magamtól sajátítottam el a szakmát, 1997-ben készítettem az első weboldalamat. Mára az online marketing tudásom nagyon megalapozottá és széles körűvé vált, több webportált irányítok. Ezért mondhatom, hogy az alap foglalkozásom online marketinges webmester.


3. De én úgy hallottam, hogy sportoktató vagy!
Jól hallottad! 2004-ben, Budapesten szereztem meg a sportoktatói képesítésemet a rekreáció szakágban.
Ha kérdezik, hogy mi a foglalkozásom, akkor mindig azt szoktam mondani, hogy sportoktató vagyok.
Erre a következő kérdés mindig az, hogy "milyen sportot oktatok?"
A válaszom pedig: "FitFive oktató vagyok, az egészséges életmód és a rendszeres testmozgás rutinját tanítom meg az embereknek."


4. Már úgy is hallottam rólad, hogy te vagy a kreatív rekreátor, ez mit jelent?

A rekreátor feladata, hogy a civilizációs kényelem miatt eltunyult, a mindennapi munkában elfáradt, a problémáktól elfásult embereknek segítsen visszanyerni az erejüket, egészségüket, fittségüket. Azaz egy jó rekreátor elvezet téged a testi-lelki harmónia útjára, segít újraépíteni a tested és a lelked egységét.
A rekreáció magában foglal minden olyan elsősorban mozgásos tevékenységet, amivel a fáradtság megszűnik, a feszültség feloldódik, a teljesítőképesség megnő. Mindezek pedig úgy mennek végbe, hogy közben jól érzed magad, szellemileg és fizikailag is feltöltődsz.
Kreatív rekreátornak nevezem magam, mert a FitFive Rendszert leleményesen és fantáziadúsan építettem fel. A célom egy olyan egészséges életmód és rendszeres testmozgás program létrehozása volt, amit Te is gyorsan és sikeresen be tudsz építeni az életedbe.


5. Mik a terveid a jövőre?
Húha, erről órákig tudnék mesélni! Nagyon következetesen építjük a FitFive-ot és az azt körülvevő tevékenységeket. Alulról építkezünk önerőből, a FitFive mögött sosem állt nagytőke vagy tehetős támogató.
Törekvéseink három legfőbb irányvonala, hogy mindenről szakmai információról tudjunk, mindenki szakmabelit ismerjünk, és hogy mindenben segíthessünk az embereknek.
Ez utóbbit kifejteném három legfőbb célunkra:
- a felnőttek egészséges életmódra, és ezáltal a pozitív példamutatásra való ösztönzése,
- a gyermekek egészségesebb életmódra nevelése,
- és a környezetvédelem fontosságának terjesztése.
Ezek az irányvonalak és a célok, a tervek pedig konkrét feladatokat tartalmaznak, amelyeket lépésről-lépésre végrehajtunk!


+1 - Melyek a legfontosabb értékek, amiket fontosnak tartasz?
Pontosság, következetesség, hasznosság!


INTERJÚ 2.

Ebben az interjúban a következő kérdésekre válaszol FitFive Marco:

1. A FitFive az Interneten terjed. Miért ezen a csatornán szóltok az emberekhez?
2. Mindenhol hirdeted az igét, ahol megfordulsz?
3. Már évekkel ezelőtt is létezett a FitFive, miért pont most lépsz a színre?
4. Miben különböznek a FitFive edzések az összes többitől?
5. Hogyan valósítható meg lépésenként az egészséges életmód, van-e fontossági sorrend?
+1 - Mi az öt kedvenc ételed?



1. A FitFive az Interneten terjed. Miért ezen a csatornán szóltok az emberekhez?
Mindig is serényen, de szerényen dolgoztam. Nem kívánok a bulvársajtóban szerepelni csak azért, hogy több pénzem legyen.
Ezenkívül az agresszív reklámokkal szemben az Internet megadja a lehetőséget mindenkinek, hogy szabadon kiválassza, miről akar többet tudni. Online marketing szakemberként persze minden tőlem telhetőt elkövetek, hogy minél több helyen rátaláljanak a FitFive-ra azok, akik egészséges életmódra és rendszeres testmozgásra keresnek.


2. Mindenhol hirdeted az igét, ahol megfordulsz?
A megérzésemre hivatkozok mindig, nem szokásom csak úgy prédikálni.
Napi 24 órában vagyok a FitFive mestere, de ezt nem mondom el mindenkinek, akivel találkozok. A tudás továbbadásának egyik alapja, hogy fel kell ismerni a tudás átadásának a megfelelő körülményeit, a helyét, az idejét, az arra alkalmas emberi befogadó képességet.
A tudást nem szabad erőltetni, én azoknak segítek, akik megkérnek, akiken érzem, hogy befogadó állapotban vannak.


3. Már évekkel ezelőtt is létezett a FitFive, miért pont most lépsz a színre?
Valóban, a FitFive már évek óta jelen van, csak eddig még nem vertük nagy dobra, mert folyamatosan fejlesztettük. Tulajdonképpen az élesben való tesztelése zajlott az elmúlt 7 évben. Mivel a rendszer sikerrel bizonyított több ezer esetben, ezért mostantól a nagy nyilvánosság előtt is tiszta szívvel és teljes odaadással képviselem.
Mindig is oktató szerettem volna lenni, éreztem, hogy megvan bennem a képesség, hogy átadjam a tudást az embereknek.
Olyat akartam mutatni az embereknek, amit én is gyakorolok, amin sokat dolgozok, amit én fejlesztek ki.
Ez egy hétéves folyamat volt, és az ebből megszületett és fokozatosan felépült mesteri tudást adom át most az embereknek: mesteri ösztönnel, mesteri erővel.


4. Miben különböznek a FitFive edzések az összes többitől?
Az emberek többsége sajnos nem tud hatékonyan edzeni. Ennek egyszerű oka van: senki sem tanította meg őket. Az iskolákban alkalmazott testnevelés-tanítási módszer nem alkalmas arra, hogy a rendszeres testmozgást beépítse a gyerekek életébe. A testedzést nem lenne szabad teljesítményalapon osztályozni, mert ezzel a többség a mozgást nem örömnek, hanem egy kínos szereplésnek tartja, és ugyanúgy utálni fogja a tesit, mint a többi tanórát.
Felnőttkorban aztán még kevesebbet mozognak az emberek, eltunyulnak, elhíznak.
Az emberek többsége nem ismeri a testét, nem ismeri a fizikumában rejlő lehetőségeket.
Olyan sportokkal és mozgásokkal próbálkoznak felnőtt korban, amikhez nincs megfelelő alapjuk. Ezért nem is csoda, ha megunják, vagy ha nem lesznek igazi sikerélményeik.
A FitFive a fokozatosságra, a rendszerességre és a változatosságra helyezi a hangsúlyt.
Sokan nem is tudják, milyen egyszerűen és milyen sokrétűen lehet edzeni a testüket, hogy az erős és egészséges legyen.
A FitFive edzéstervei egy-egy valós szükségletre épülnek, egy-egy speciális problémát akarnak megoldani.
Általános céljuk a rendszerességre szoktatás, és ezt egy kiszemelt probléma megoldásával kezdik el.
A legfőbb cél a legnagyobb különbség az összes többi edzésmódszertől: a FitFive legfőbb célja a rendszeres testmozgás megtanítása, megszerettetése, a napi rutinba illesztése. Ha ez sikerült, utána pedig jöhet bármilyen speciális edzéscél elérése vagy sport űzése. 30 különböző edzéstervünk van, abban mindenki talál magának valót!


5. Hogyan valósítható meg lépésenként az egészséges életmód, van-e fontossági sorrend?
Van fontossági sorrend, a FitFive ezt így állítja fel:
1. Levegő - Lélegezz az egész tüdőddel!
2. Víz - Igyál meg napi 2,5 liter vizet!
3. Táplálkozás - Táplálkozz táplálóan és mértékletesen!
4. Mozgás - Minden nap mozogj rendszeresen!
5. Gondolkodás - Gondolkodj optimistán!


+1 - Mi az öt kedvenc ételed?
Rizs, alma, csirkehús, szőlőcukor, csípős paprika.


INTERJÚ 3.

Ebben az interjúban a következő kérdésekre válaszol FitFive Marco:

1. Miért helyezed előre a testtel való foglalkozást?
2. Mit csinálsz, ha edzés közben megsérülsz vagy meghúzódik valamid?
3. Szoktál-e bulizni, és hogyan?
4. Szoktál-e másnapos lenni, és ha igen, akkor mit csinálsz?
5. A sportoktatás mellett ülőmunkát is végzel, hogyan küszöbölöd ki a hátrányait?


1. Miért helyezed előre a testtel való foglalkozást?
Úgy gondolom, hogy a belső béke, az összhang elérését mindenképpen a külső formálásával kell kezdeni.
Amíg az ember nem ismeri és nem irányítja a testet, addig ne akarja irányítani az elméjét. A belső fejlődéshez egészséges test szükséges.
A test egy betegség formájában bármikor megszakíthatja a belső Utadat. Ha nem tudod, hogyan erősítsd meg, hogyan gyógyítsd meg, akkor a lelki fejlődésedet nem tudja zavartalanul támogatni a tested. Egy erős és egészséges test nehezebben romlik el, mint egy gyenge, egészségtelen.


2. Mit csinálsz, ha edzés közben megsérülsz vagy meghúzódik valamid?
A legfontosabb, hogy mindig alaposan bemelegítek és koncentráltan végzek minden gyakorlatot, így 99%-ban elkerülhető a sérülés!
Ha mégis bekövetkezik, akkor kizárólag a pihentetésre helyezem a hangsúlyt, s közben átgondolom, hogy mi lehetett a sérülés lelki oka.
Az izomhúzódás, a feszültség, a sérülés annak a jele, hogy valamit túlzásba vittél! Feltétlenül fel kell tárni a sérülés lelki hátterét, mert ha azt nem oldod meg, akkor újabb sérülést fogsz szenvedni. Az elméd addig adja a jeleket fizikai tünetek formájában, amíg végül változtatsz a hozzáállásodon. Ajánlott már az első tüneteket, sérüléseket komolyan venni, és elgondolkozni, hogy mi a rossz a gondolkodásoddal, az életviteleddel.
Ha tisztáztad a dolgokat, akkor utána a gyógyulásra kell koncentrálnod. Az adott testrészt pihentetni kell, nem szabad masszírozni és nyújtani. Ehelyett relaxációs lazítással kell megszüntetni a feszültséget. Teljesen el kell lazítani magad naponta többször, hogy az energia szabadon áramolva megtalálja, hol kell gyógyítania.
Ha így jársz el, akkor elmúlik 2-3 nap múlva az izomhúzódás. Ha nem oldod meg a lelki okokat, illetve ha nem pihenteted, hanem erőlteted, akkor súlyosbodni fog a helyzet.


3. Szoktál-e bulizni, és hogyan?
Hát persze, szeretek ellazulni, kikapcsolni, kiengedni a fáradt gőzt! A FitFive egy megengedő rendszer, nincs tiltva a társasági élet, a bulizás, a szórakozás. Bulizás közben én nem is tartóztatom magam, jól érzem magam, általában végig vigyorgok, sőt párszor a térdemet csapkodom a röhögéstől. A barátaim sem úgy ismernek engem, mint aki leszerződött az egészséges életmód mellett, és ezért egész életében semmilyen rossz dolgot nem tesz önmagával.
Egy normális, hétköznapi ember vagyok, aki ugyanúgy bulizik, mint a többiek, szeretem a jó borokat, a jó söröket és a jó pálinkát, és persze a nagy kajálásokat is!
Csak azért mindig igyekszem megtartani a mértéket, sok vizet iszok bulizáskor is és nem dohányzok!
Nagy zabálás esetén lassan eszek, nem eszek össze-vissza semmit, a desszerttel is várni szoktam egy órát, hogy a főétel emésztését ne zavarjam meg.
Italozásnál pedig legfeljebb két-háromféle italt iszok, azaz nem keverek össze mindent mindennel, mint tinédzser-korunkban. :)


4. Szoktál-e másnapos lenni, és ha igen, akkor mit csinálsz?
Igyekszem elkerülni a másnaposságot, de nem feltétlenül azzal, hogy kevesebbet iszok, mint a többiek, hanem azzal, hogy több liter vizet megiszok bulizás közben.
A másnaposság igazából a vízháztartás teljes kimerülése, főleg az agysejtekben. Ez ellen csak úgy védekezhetünk, ha a vízháztartásunk mindig rendben van. A FitFive második számú energiaforrása a víz, és én ezt komolyan is veszem: minden nap megiszok 2,5 liter vizet, csapvizet és ásványvizet vegyesen.
A megfelelő vízháztartáson kívül pedig még fontos, hogy ivászat közben mindig legyen elég étel a gyomrodban, főleg fehérje és összetett szénhidrátok.
Szóval így megelőzhető a másnaposság, nekem sikerülni szokott.


5. A sportoktatás mellett ülőmunkát is végzel, hogyan küszöbölöd ki a hátrányait?
Az elmúlt 7 évben nagyon sokat dolgoztam a számítógép előtt, 8-10 órát minden nap.
Pontosan tudtam, hogy ha nem figyelek oda magamra, akkor komoly rendellenességek alakulhatnak ki a testemen, ezért a megelőzésre koncentrálok.
Van öt tippem az irodai dolgozóknak, sőt ez az 5 legfontosabb szabály, ha nem akarsz bajt!
1. TESTTARTÁS: ülésben és állásban is figyelj oda, feküdj le hanyatt a padlóra 1-1 percre óránként!
2. HASI HÁJ: ne hagyd, hogy a hasfalad bezsírosodjon! Szinte mindig ott kezdődik az elhízás és a legnehezebb eltüntetni!
3. VISSZÉR: minden órában sétálj 1-2 percet! Visszér ellen minden nap végezz gyertyaállást!
4. FEJFÁJÁS: igyál elég vizet, és sűrűn szellőztess!
5. SZEMROMLÁS: pislogj minden félórában 30-at, és körözz a szemeiddel!


+1. Hány fekvőtámaszt tudsz megcsinálni?
50-et tutira! :)


Köszönöm a figyelmedet, örvendj kitűnő egészségnek és érezd jól magad! :D



SUBPAGES
1
Kerékpáros Példamutató Országjárás - Záró Gondolatok Összefoglalás
2
Kerékpáros Példamutató Országjárás - Teljesítmény Összefoglalás
3
Kerékpáros Példamutató Országjárás - Gyakran Ismételt Kérdések
4
Ez az egész túra tulajdonképpen 5 dologról szól: a légzésről, a vízivásról, a táplálkozásról, a rendszeres mozgásról és a pozitív gondolkodásról! 300.000 lélegzetvétel, 100 liter vízfogyasztás, 100.000 kcal kalóriafogyasztás, 1.000.000 pedálfordulat, KITARTÁS
5
Április 4-én indulok Zánkáról, tekerek 2.500 km-t az országban, 80 nagyobb településen fogok megállni, majd április 24-én érkezek vissza Zánkára. A részletes útvonaltervet itt találod!
6
Az üres szavak ideje lejárt! Pontosan összefoglaltam, MIT, MIÉRT és HOGYAN tegyél meg Te is, hogy példamutató legyél! Ha pedig már eleve példamutató vagy (az alábbi akciótervek szerint), akkor kérlek jelentkezz! Alkossunk egy országos hálózatot és mutassuk meg a többieknek az Erőnket!
7
KPO Akcióterv - Rendszeres Testmozgás Hirdetése: 21 okot adok neked, hogy miért érdemes MINDEN NAP mozogni!
8
KPO Akcióterv - Gyerekek Egészségre Nevelése: mutatok egy módot, hogy a gyerek VALÓBAN megértse a lényeget!
9
KPO Akcióterv - Önfejlesztés Felnőtteknek: ismerd meg az önfejlesztő módszereket, melyek célja a SIKERESSÉG!
10
KPO Akcióterv - Felhívás a Környezetvédelemre: két rövid listát továbbítok, melyekkel TEHETSZ a környezetedért!
11
Amennyiben Te egy ilyen példamutató ember vagy, akkor kérlek, írj nekem egy rövid bemutatkozást! Alkossunk egy országos hálózatot, és segítsük egymás küldetését!
12
Nyerd meg az 5.000 FitFive Online Kézikönyv egyikét! Csak egy felmérést kell kitöltened és már részt is veszel a sorsoláson!
13
Hogyan készültem fel a 2500 km-es tekerésre, és hogyan osztom be az erőmet nap mint nap? Olvasd el, melyik FitFive edzésterveket használtam és használom ehhez az aktivitáshoz.
14
A Kerékpáros Példamutató Országjárás egy hosszú távú sportteljesítmény, ezért alapvető a megfelelően időzített és előre megtervezett táplálkozási terv. Összefoglaltam neked minden szükséges információt, biztos vagyok benne, hogy érdekesnek és hasznosnak fogod találni!
15
Ki is FitFive Marco? Nem sztár és nem celeb - csak egy lelkes szakember, aki a Te sikeredért is dolgozik. Olvass róla bővebben itt!
16
Ismerd meg a FitFive Egészség és Fitnesz Rendszert, amit egy teljes körű önfejlesztő és testfejlesztő rendszerként használhatsz!
17
Kerékpáros Példamutató Országjárás - Szállodai Ajánlásom
HAJRÁ, FitFive Marco!!!
Jókívánságok, vélemények,
hozzászólások a nyitólapon.
Írj nekem Te is, köszönöm!!!
Klikk ide >>>
KPO Blog Banner